Anmälan om kommunala tjänster för sophämtning, vatten och avlopp. Detta gäller ägarbyte eller inflyttning till nybyggd fastighet.
När en fastighet byter ägare behöver vi få reda på det, det är säljarens ansvar att meddela oss förändringen. Anmälan gäller även dig som har ett nybyggt hus, detta för att vi ska kunna starta upp ett abonnemang för sophämtning.
Ett ägarbyte ska signeras av både befintlig- och ny ägare. I slutet får du som fyller i e-tjänsten upp en ruta om signering. Där fyller du i köparens kontaktuppgifter.
Är du hyresgäst?
Om du är hyresgäst ska du inte fylla i anmälan. Det är endast fastighetsägaren som ansvarar för att meddela uppgifterna.
Avläsning av vattenmätaren ska göras på ägarbytesdagen
Om du fyllt i anmälan före ägarbytesdagen återkommer du med vattenmätarens avläsning på ägarbytesdagen till servicecenter eller via mina sidor på hogsby.se. Vid ett ägarbyte ska båda parter vara överens om den inlämnade avläsningen.
Denna e-tjänst kommer inte att registreras innan ägarbytesdagen och slutavläsning på vattenmätare inkommit.
Abonnemang
För att få hjälp och information kring val av abonnemang läs vår taxa eller kontakta servicecenter.
Telefonnummer 010-365 50 00
Mer om avfallstaxan kan du läsa här
Bekräftelse
När du skickat in ditt ärende så får du en bekräftelse till din e-post med de ifyllda uppgifterna.
Du meddelas via e-post eller sms när något sker i ditt ärende.