Beställning av lunchlåda - Avhämtning
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som vårdnadshavare beställa lunchlåda för avhämtning åt ditt barn som är folkbokförd i Högsby kommun och går på Högstadiet eller Gymnasieskolan (gäller även för gymnasieelever som studerar på annan ort). Sallad och dryck ingår inte i lunchlådan.
Kommande veckas matsedel uppdateras på måndag fm veckan innan, t ex så kan man fr o m måndag v. 5 beställa lunchlåda för v.6 (med reservation för att saker och ting återgår till det "normala", d v s att eleverna återigen ska gå i skolan).
OBS! Beställningen måste skickas in senast klockan 12.00 på fredagen innan aktuell vecka!
Har du två eller fler barn som du vill beställa lunchlåda åt så måste du göra en ny beställning för varje barn!
Skulle ni få förhinder och behöver avbeställa en lunchlåda så kan ni göra det genom att logga in på https://minasidor.hogsby.se och klicka på ert ärende under "Mina sidor" i menyn längst upp. Där kan ni då välja att skicka ett meddelande till handläggaren. Alternativt skickar ni ett mail till maltid.frovi@hogsby.se dagen innan eller senast klockan 09.00 samma dag.
Möjligheten att kunna beställa lunchlåda för avhämtning kommer att finnas tillgänglig så länge distansundervisningen pågår.
OBS! Kom INTE till skolan om du har influensaliknande symtom som snuva, hosta eller feber. Detta gäller även vid lindriga symtom.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende. Vi behandlar de personuppgifter du skickat in för att kunna handlägga ditt ärende och för eventuell kontakt med dig.
Laglig grund för behandlingen
- Behandlingen är nödvändig för att fullgöra ett avtal med den registrerade.
Lagringstid
- Inkomna ärenden gallras efter 2 veckor från det datum då de skickades in.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Dataskyddsförordning (GDPR) i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringDu får gärna kontakta oss med frågor eller klagomål som rör behandlingen av dina personuppgifter i e-tjänsten.
Dataskyddsombud för Högsby kommun är Sydarkivera, som kontaktas via kommun@hogsby.se.
Du kan också lämna in klagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) som är tillsynsmyndighet. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (https://www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Frågor om e-tjänsten
Katarina Asp
katarina.asp@hogsby.se
0491-293 77
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Beställare
- Beställning av lunchlåda
- Avhämtning av beställd lunchlåda
- Förhandsgranska
- Skicka in